Äckliga Jävl* kontrollanter.

Som ni tidigare kanske har läst så vart jag nära på att bli tagen av Sl kontrollanter.... Idag så hände det! 1200 kr i böter. Man tackar och bugar! Det roliga var att det hela hände på en så kort bussresa, en resa som tar ca 7 minuter!

- Ni vet att jag redan sparat in denna böter va?

Månadskort red 420 kr * 13 månader = 6300 kr
Månadskort hel 690 kr * 13 månader = 8970 kr

Totalt som jag sparat är 2670 - 1200 kr böter!






Usch vad jag avskyr kontrollanter, tror nog att de jobbet kan vara en av de mest hatade jobben som finns i sverige bland oss som reser smart inom sl och köper red pris. Varför skall man betala så mycket pengar för sl trafiken som ändå inte fungerar som den ska??

Så dagens hat går till SLs förbenat fula kontrollanter som springer omkring och skapar hat, krig och tar pengar från dom rika och ger till dom fattiga. Plus att dom gärna bär fejk gucci kepsar köpta på hötorget!

När jag tänker på saken skulle jag sagt att kontrollanten var lika olaglig som mig och köper fejk kläder! Han borde betala min böter plus massor av pengar till gucci....

Men vad ska man göra... Får se om jag ska fortsätta åka red pris eller betala de 690 kr varje månad för att få åka lite buss, tunneltåg och tvärbana. Eller så köper jag mig ett par rullskridskor från blocket och kör med under sommaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0