Telefonförsäljare från rädda barnen?

Under kvällen, så där innan kl 19.30 ringde telefonen.

-Jonas, svarade jag.

- Eeeh, Hej, jag ringer rån rädda barnen... Sa en tjej med en riktigt obehaglig röst.

(lovar att hon slår barn) tänkte jag

- Jaha, hej hej på dig, sa jag.

- Du är ju månadsgivare för oss idag! Inledde hon.

- Yes, det stämmer, hoppas att mina pengar har används väl! Svarade jag

- Joo, det har dom, du har vart med och byggt upp 15 skolor och givigt hopp för flera barn, svarade hon.

(bullshit) tänkte jag.

- Vad kul at höra, sa jag glatt......

- Nu är det så att jag undrar om du vill bidra med 100 kr extra i månaden för att hjälpa dubbelt så många barn? Frågade hon mig...

(mer cash??!!!!??!!!) tänkte jag!!

- Nu är det så att jag ger 100 kr i månaden till er. Jag tyker att 100 kri månaden passar mig jätte bra, svarade jag.

- Jaha, okej... Svarade hon.

- Men tack för allt! sade jag.

- Jaha, okej... Svarade hon igen...

- Hej då! Sa jag.

- Hej då, trevlig kväll på dig. Svarade hon.

KLICK!!!

Hur fan kan rädda barnen sätta en jätte tråkig kvinna på detta jobb?? Hon behöver all säljteknik som finns att få tag på... Herre gud. Jag höll på att somna i samtalet. Menar dom som ringer ut ska väl ändå få en att vilja bidra med mer pengar?? Eller har jag fel??

Sorry men hon var kass, tycker synd om alla som svarar i luren och måste höra på hennes röst i 1 min och 30 sec..... Så hoppas verkligen att inte du blir uppring av samma kvinna.


Lägger hellre mina extra 100 kr i månaden för en riktigt utbildning för er som sitter hos rädda barnen och ringer ut till oss som är månadsgivare....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0